Thursday, February 17, 2011

WISH List of equipment

Bila dh ada kamera nie nk laa pulak gadget2 tambahana seperti lens etc untk mempelbagaikan gambar2 yg kita ambik from time to time dan at the same time kita juga boleh belajar dengan lebih mendalam pasal pasa keupyaan kamera kita bila digandingkna dengan pelbagai jenis lens yg ada....since skrg saya pakai Nikon so saya pya wish list will be Nikon items first.....and than bila dah ada duit lebih n mampu mayba blh cuba2 tengok 3rd party lens yg ada dipasaran...

Kalau ada sapa2 yg nk derma atau nk bg WISH saya jadik kenyataan adalah amat dialualukan...hehehhe...
OK here goes :

1st WISH :
nk beli potrait lens with fixed appreature...iaitu Nikon 50mm 1.8 @ 30mm 1.8....dapat salah 1 pn dh ok...tp klu dpt dua2 lg bagus...hehhehe



2nd WISH :
nak beli zoom lens..klu blh nk yg blh dpt fixed appreature all the way sampai abis....and for now yg dalam kepala nya ialah Nikon 70-300 ED @ 55-300 DX....



3rd WISH :
Nak ada multipurpose lens cam Nikon 18-200 @ Tamron 18-270mm...tp for now saya lg berminat nk try Tamron pya sbb skrg nie pn saya dh cuba Nikon pya....sbb dgn lens multipurpose nie lbh senang nk dibawa n blh guna utk smua occasion...org kata 1 lens for all....review2 dari expert2 juga kata lens nis adalah sgt bagus...
Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II



4th WISH :
nak try guna wide angle lens....yg dalam kepala skrg nie hanya dua....Nikon 17-55mm dan 14-24mm....tp rega memang tk hingat laaa hehehhe....so mimpi laa dulu bru blh dpt kot.....



Dan buat masa skrg 1 lg yg nk masuk dlm WISH list ialah nk beli Flash yg bagus sket iaitu either SB900 @ SB700....



No comments: