Monday, March 07, 2011

Night Photography Outing with Adhadi Mohd @ Dataran Merdeka 26.02.2011

Pada 26.2 yg lepas saya telah mengikuti kelas@outing  fotografi anjuran sifu Adhadi Mohd....
Tujuan outing ini ialah untuk memberi exposure pada yg hadir tentang Night Potrait Photography. Antara yg di ajar pada malam itu ialah :
1. Teknik menyeimbangkn exposure  persekitaran n pengunaan flash
2. Teknik mengunakan wireless flash pada waktu malam
3. Pemilihan aperture dan shutter speed yg sesuai pada waktu malam
4. Fahami apakah komposisi dan mengapa ianya penting dlm fotografi....(subjek nie dlm smua kelas Adhadi adalah paling utama dlm fotografi....)
Yg tk bestnya pada outing tu ialah klu boleh perserta dikehendaki membawa lens yg mempunyai aperture f2.8 keatas..yg mana saya x da lens nie...adoiiii....mmg nk kna carik laa lepas nie....so nak tk nk kna laa cuba jugak pakai kit lens saya tu...banyak yg saya pelajari malam tu...walaupun kamera saya tk blh guna utk comander mode...saya ttp cuba jgk untk dptkn hasil yg terbaik dari kit lens saya....
So below are the final result n beberapa gbr yg blh dipakai malam tu...yg lain2 smua hancus.....hehehhehe









No comments: